Rakousko 2003

část 1.aneb nahoru 1300 m na 16 km

Přejdi na:
 část 2. aneb dolů 87 m na 287 km

Díky organizátorovi Markovi z Kolínského Zálabí letos opět míříme směrem na jih a směrem do kopce - tentokrát k počátkům řeky Inn. Výlet si ještě prodlužujeme, a při návratu se necháváme ve zmenšené sestavě 4 lidí vysadit v Linci a sjíždíme Dunaj (2. díl). Ale nepředbíhejte, pane!. Odjezd byl sice nepatrně (o 12 hodin) odsunutý, ale nakonec naše očekávání jednoznačně předčil - opravdu jsme odjeli ! Jen autobus musel díky zpoždění nabraném v Chorvatsku (!?), jež jsme překlenuli 12-kama z Plzně stavět častěji než městská doprava. Po absolvování posledních dvou nutných zastávek - na večeři za kačky a v duty free nás překvapují řidiči a upravují autobus do lůžkové úpravy. Kdo neviděl, neuvěří.

Brzo ráno dorážíme do kempu v městečku Otztal-bahnhof (opravdu to je název vesnice) a v ospalém zmatku stavíme stany. Na této fotce jsou hned dvě zajímavosti naráz:
1) premiéra našeho nového stanu, toho času již reklamovaného zpátky v obchodě :-(
2) vyfocený JÁ.

Autobus nás ještě vyváží až k hranicím se Švýcarskem, kde v městečku Pfunds konečně sedáme na kola a vyrážíme.

Klasická rakouská zákoutí - typické vesnické kunsty.

Celou cestu je na co se koukat - hrady, hory, doly a veselí Rakušáci.

Inn pramení ve Švýcarsku u Svatého Mořice a tady už má docela sílu. Asi po 40 km projíždíme větším městečkem - Landeckem.

Druhá fotka s krásným mladým princem byla naneštěstí rozmazaná.

A to je již ve stínu mraku schovaný cíl naší cesty. Ještě drobná osobní krize při hledání kempu (pravdu jsem měl ale já - opravdu byl u silnice, kterou jsem určil. O směru jsem se nezmiňoval), koupel v bazénu a věnujeme se degustaci vín.

Druhý (cyklovací, jinak vlastně třetí) den (čtvrtek) se opět necháváme vyvézt nahoru, k začátku jednoho z přítoků Innu, říčky Otztaler Ache do horského městečka Solden. Spodní část lanovek leží asi ve 1400m, kopce kolem jsou třítisícovky. Počasí nahoře nic moc, je sychravo a teplota kolem 10°C.

Všudypřítomné krávy. Velký úsek cyklostezky vede klasicky přes pastviny, kam se musí při vjezdu otevřít vrátka. Červené dresy se nedoporučují.

Mechanická čarodějnice. Jediná škoda, že nefoukal vítr.

Vodopád u vesnice Umhausen. Přijíždíme k němu za krásného počasí, zatahuje se rychleji, než jsme očekávali. Prší naštěstí jen chviličku a schovat se je kde. Ovšem každý déšť  v Rakousku stojí nejméně 3 kila... Hospody jsou tady na každém rohu...

Hřiště pro pověstnou tyrolskou hru proslavenou i u nás - sekeráčka.

Na zelené proláklině uprostřed kopce jsou krásné baráčky. Chtěl jsem k nim vyšlápnout leč můj nápad se nesetkal s pochopením.
Věřící zde zřejmě nevyznávají klasické křesťanství, podle místních byla začátkem letopočtu na Golgotě v Jeruzalémě kovárna.
Vjezd do našeho kempu. Výkladů, co symbolizuje socha bylo až přespříliš pro zveřejnění.

Třetí den opouštíme definitivně kemp a míříme do Innsbrucku. My drsní se nenecháme pasivně vést z kopce řekou a volíme cestu přes sedlo Kuhtai v nadmořské výšce 2020 m. Převýšení 1300 m překonáváme na 16-ti km. Začátek nevypadá zrovna optimisticky, vrcholky se ztrácejí v mlze.

Krávy se tady volně pasou v lese, jednu jsem viděl dokonce okusovat smrček.

U sedla Kuhtai jsou dvě vodní elektrárny. Dolní ve výšce 1800m, to už jsme skoro nahoře.

Na startu se vybraní jedinci chvástali, že do kopce běžně jezdí 15km/h. Nakonec kolo vedli. Oni totiž kolem Kolína kopce nejsou, to ví každé malé dítě.

7 statečných a jedna nejstatečnější.

Tady je vidět hráz horní přehrady, postavená přímo nad horským centrem Kuhtai. To by byla potopa !

Několik typických zákoutí, pak už jen vyšlápnout poslední kousek do vesnice (tvořené pouze hotely) a rychle do hospůdky. Fučí tady a rtuť se klepe zimou na 12°C.

Místní specialita, polévka s knedlíčkem. Knedlíček byl přes celý hrníček a plněný uzeným masem. A kdo tlačil, dovnitř nesměl ! Docela nás překvapují nesezónní ceny - ubytování s polopenzí za 20 šošounů (éček), docela dobrá cena.

Sjezd byl bombastický. 25km jen brzdit a kličkovat mezi krávama. Ovšem my víme, že kdo brzdí nevyhrává a ani vrtulníkem se nikdy neprolétne...

60, cha . Kdo by odolal.

Já jsem říkal, když jsem to fotil, že tam nebude nic vidět....

Poslední den nás čeká krátká etapa - prohlídka turistického Innsbrucku a dojezd do městečka Jenbach asi 30 km níže po proudu. Innsbruck leží asi v 700 mnm, kopce kolem ale mají přes 3000. Městské centrum je kýčovitě turistické. Satelitní čtvrti tvoří pozůstatky olympijských vesniček.

Schválně jsem vyřízl detail, abyste viděli, že kreslí asi někoho úplně jiného ?

Kolíňačky, kolíňáci a my v Milanově brýli.

Turistické kýče. Zvláštní, že místo tyrolského chasníka vypadá Věrča jak krásná bytost z Pána prstenů.

Místní doprava. Šaliny a lanovky.

Pod Innsbruckem se údolí rozšiřuje a cesta je úplně pohodová.

Že by se tudy nemělo jezdit ?

Dál a dál.

Klášter v cílovém městečku Jenbach.
Tady nakládáme kola a loučíme se s Alpami. Většina pokračuje domů do Kolína, nás čeká noční probuzení a vysazení v Linci. Ale o tom až v druhém dílu.