Křizánky
30.6. - 8.7. 2007

To se nám jednoho dne ozvala Věra Š., co že děláme ve svátkovém týdnu okolo 5. a 6. července, že prý mají rezervovanou chatu v Křižánkách u Milov. Protože tohle léto mám v práci volna víc než dost (Věrča je na dovolené stále :-), neváháme a vyrážíme. Trochu nám komplikuje situaci, že ten den máme končit na dovolené v Mohelnu, ale nakonec se podaří vše skloubit a vyrážíme v sobotu 30.6. Cestou se zastavujeme v Dolní Rožínce. Ze staré sýpky je zde vybudován stašidelný hrad Draxmoor. Majitelem atrakce není nikdo jiný než pan Šikl (Šiklův mlýn...). Vzhledem k počasí, které neodpovídá horkému červenci se ani nekoupeme v lomu na kraji vesnice.

Další, už obědová zastávka na Maršovské rychtě.

Po příjezdu do Křižánek ihned vyrážíme na průzkum okolí, tj. do hospody v penzionu Bukáček. Stylové rekvizity okamžitě padnou do oka Mádě.

V neděli se vydělujeme na cykločást a vyrážíme ještě se Špičínem a Valinkou do Milov, kde se usazujeme na statku v Blatinách - točí zde skvělé pivo. Holky mezitím řádí na prolézačkách nebo prohání kozy. Inu povedená snídaně. Dokonce se stihneme i jedinkrát za celý týden vykoupat v Milovském rybníce.

Odpoledne uspořádaly ženy z obce Křižánky "pohádkovou cestu". Na asi 3km okruhu jsou různé dětské soutěže s výjevy z pohádek za bonbónové ceny.

V pondělí vyrážíme pouze my tři na cyklookruh na dráteníčky. Já u skály lovím keš a cesta dolů po louce nezklamala jako vždy.

Odpoledne ještě míříme na malou procházku polem nepolem, válcem neválcem. Na spodním konci Křižánek je již patník dělící Moravu a Čechy.

V úterý podnikáme podobný, ale větší okruh. Na kole jedeme až do Kadova a vracíme se zpět tradičně do Blatin a dále zkratkou na kraj vesnice krátká. Počasí je snad nejlepší za celý týden.

Výlet zakončujeme v hospodě u Komanče ve Sněžném.

Vlatně ne! v cukrárně u Šlechtičen na Milovech!

Vlastně ne! opékáním buřtů u našeho domečku. Za plné účasti všech tří rodin.

A tohle je pohled na penzion zvenku (levá část patrového domku). V přízemí je velká dvojgaráž pro kola atd., v patře obývák a dva pokoje a ještě v podkroví další dva pokoje a ping - pongový stůl.

Ve středu je počasí stále horší a horší. Půjčujeme si přívěs a vyrážíme tradiční cestou z Křížánek lesem směr Milovy, tam se ale otáčíme nahoru, vyjíždíme na spojnici Kadov - Herálec a před zimou a nečasem se ukrýváme v herálecké hospodě. Nikde nikdo.

V podvečer ještě děláme malý výlet do Svratky, kde lovíme "webcam keš" - poslední foto, díky ti, Čadousi.

Ve středu už je natolik hnusně, že vyrážíme na autovýlet do Poličky.

Hlavním cílem je muzeum hraček. Zábava pro všechny věkové kategorie.

V hospodě zažíváme nečekané setkání - Michal až z dalekého Brna!

Celou cestu nás sužuje brutální smrad v autě. Nezbývá než hledat jeho zdroj. Brzy zjišťuji, že na nasávání větrání si našla svůj poslední odpočinek malá myška.

Podvečery na chatě byly většinou ve znamení dětských bojů o hračky.

V pátek vyrážíme celé osazenstvo chaty, včetně přibyvší tety Soňi na pěší tůru s cílem Blatiny a pak zpět. Mezizastávka samozřejmě byla, v kavárně u Hofrů. Obsluha jako vždy...

V sobotu, den před odjezdem opět výlézá sluníčko, i když za pořádného větru. Naše rodinka s tetou Soňou vyráží na okruh Svratka - hřebenové skály a zpět do Křižánek. Pro auto plánuji zajet večer na kole. Začínáme výstupem nad Svratku (a odlovem keše), dál vede cesta až k zámečku Karlštejn (kde také lovíme keš :-)

Skal je zde po cestě spousty Zkamenělý zámek, Perničky (ty jsou nejhezčí) a 4 palice.

A dál a dál, až k Bukáčkovi.

Navečer ještě vylézáme kopec nad Bukáčkem ke keši. Z Mádi se stává nadšený kačer.

Zítra odjíždíme,. takže počasí se samožřejmě rapidně zlepšuje. Už ani tolik nefouká.

V neděli ráno se balíme a jedeme do Nového Města. Zde osedláváme cyklostroje a pokračujeme kolem Ski hotelu, přes obecní hospodu ve Vlachovicích až k Sykovci.

V rybníku se koupají jen vodní živočichové - kachny a Máďa.

Okruh uzavíráme klasickou cestou ze tří studní podél potoka.

V autě Máďa usíná. Protože jsou dlouhé dny a ještě není moc hodin, jedeme se vykoupat domu na přehradu. Když se Máďa probudila, rozhlédla a zjistila to, tak byla naprosto nadšená - výlet, nevýlet.