Mosty Hitlerovy dálnice D1

Časté cesty do Prahy mně privedly k hledání turistických zajímavostí podél dálnice. Asi nejúžasnější jsou nedostavěné mosty, které začal stavět Adolf. Jsou krásně vidět i na leteckých snímcích. Původně byly postaveny pouze přes řeku Želivku, po vystavění přehrady byly z větší části utopeny. Silnice je sice nad hladinou, ale byla porušena stabilita, takže nová dálnice vede několik set metrů vedle. Z dálnice mosty vidět nejsou.

První, krátký mostek (severněji) pořeklenuje celou vodu - malou zátoku. Dál pokračuje asi 50m dlouhým a aspon 15m hluboký zářezem, který ale nebyl dokončen. Je nutno vyšplhat na šíji a sestoupit k velkému mostu.


A to už je velký most. Nedodokončili ho až na druhou stranu, končí uprostřed vody. Je mírně do kopce a ještě navíc klopený do zatáčky.


Jediný obyvatel.

Nemusím psát, že i koupání je tady skvělé. Podplavávat pod klenbama 50m širokého mostu i mně dělalo docela nepříjemný pocit.

 

A to je ještě zpátky první krátký mostek. Nejkratší přístup je z vesnice Hulice - přes tento most.

A ještě malé panorama.

Večerní zátiší s bilboardem dálnice.

Další zajímavý most je dále, směrem na Brno, také přes Želivku. Trasa dálnice tady vede přes původní most. Ten ale nedostačoval, proto byly postaveny kolem původního mostu nové, vyšší a širší pilíře. Vznikl tak dvojmost, na horním podlaží jezdíme nyní po dálnici, na spodním vede okrska.


Tenhle pohled je vidět i z auta na dálnici.

Dá se vylázt nahoru k dálnici. Podezřelá budka.

Pohled zespoda. Asi nemusím psát, že koupání je tady taky skvělé.