Časté
cesty do Prahy mně privedly k hledání turistických zajímavostí podél dálnice. Asi
nejúžasnější jsou nedostavěné mosty, které začal stavět Adolf. Jsou krásně
vidět i na leteckých snímcích. Původně byly postaveny pouze přes řeku Želivku, po
vystavění přehrady byly z větší části utopeny. Silnice je sice nad hladinou, ale
byla porušena stabilita, takže nová dálnice vede několik set metrů vedle. Z dálnice
mosty vidět nejsou. |
 |
První, krátký mostek (severněji) pořeklenuje
celou vodu - malou zátoku. Dál pokračuje asi 50m dlouhým a aspon 15m hluboký zářezem,
který ale nebyl dokončen. Je nutno vyšplhat na šíji a sestoupit k velkému mostu. |

|
A to už je velký most. Nedodokončili ho
až na druhou stranu, končí uprostřed vody. Je mírně do kopce a ještě navíc klopený
do zatáčky. |

|
Jediný obyvatel. |

|
Nemusím psát, že i koupání je tady skvělé. Podplavávat pod
klenbama 50m širokého mostu i mně dělalo docela nepříjemný pocit. |

|
A to je ještě zpátky první krátký mostek. Nejkratší přístup je z
vesnice Hulice - přes tento most. |

|
A ještě malé panorama. |

|
Večerní zátiší s bilboardem dálnice. |

|
Další zajímavý most je dále, směrem na Brno, také přes Želivku.
Trasa dálnice tady vede přes původní most. Ten ale nedostačoval, proto byly postaveny
kolem původního mostu nové, vyšší a širší pilíře. Vznikl tak dvojmost, na horním
podlaží jezdíme nyní po dálnici, na spodním vede okrska. |

|
Tenhle pohled je vidět i z auta na dálnici. |

|
Dá se vylázt nahoru k dálnici. Podezřelá budka. |

|
Pohled zespoda. Asi nemusím psát, že koupání je tady taky skvělé. |
 |
|
|