Vzpomínka na starý most

Sešel se rok s rokem a neuvěřitelné se stalo pravdou. Most přes přehradu u Veveří již stojí. Starý most byl zničen na konci války. Malá vzpomínka na něj:

109-0969_IMG.jpg (38700 bytes) 109-0972_IMG.jpg (60985 bytes) 109-0973_IMG.jpg (49206 bytes) 109-0978_IMG.jpg (39338 bytes) 131-3196_IMG.jpg (63339 bytes) 197-9771_IMG.jpg (84348 bytes) 223-2391_IMG.jpg (71603 bytes)
Stavba nového mostu probíhala z pontonu. Zprovoznění mostu bylo odsunováno prý z důvodu nízkého stavu vody.
IMG_3508.jpg (90819 bytes)
Rozestavěno

A hotovo.

A takhle to vypadá zblízka

IMG_7936.jpg (70525 bytes) IMG_7942.jpg (45405 bytes) IMG_7946.jpg (47733 bytes) IMG_7947.jpg (69087 bytes) IMG_7948.jpg (44031 bytes) IMG_7954.jpg (44603 bytes)  IMG_7961.jpg (72815 bytes)  IMG_7980.jpg (78945 bytes) IMG_7984.jpg (75165 bytes) IMG_8001.jpg (84574 bytes)

I křížek obnovili.

IMG_7963.jpg (23042 bytes)

Sešroubovaný je důkladně.

IMG_7957.jpg (37969 bytes)

Za cenu 3 000 000kč má být tento úsek cesty upraven. Zatím je s těmi davy dosti nepříjemné.

IMG_7931.jpg (72624 bytes)

Zprávy z tisku:

10.2000 – ing. Svatopluk Beneš, starosta Bystrce
Na jaře letošního roku jsem Vás informoval o myšlence propojení levého a pravého břehu Brněnské přehrady. Na myšlence se  průběžně a usilovně pracuje. Rada města Brna v září schválila žádost o vypracování technicko-ekonomického zadání (TEZ) mostu. Ze  tří studií byla vybrána varianta zaklenutí toku Svratky s horním obloukem a s přímou mostovkou bez střední podpory. V současné  době Brněnské komunikace zadali zpracování TEZ projekční kanceláři jejíž studie byla vybrána. Současně jsem požádal místní  zastupitelstvo Bystrc, aby ještě v předstihu před schválením TEZ na stavbu lávky vyčlenilo příslušné prostředky na zpracování  projektové dokumentace pro územní a stavební řízení. Místní zastupitelstvo tuto žádost podpořilo. Na prosincovém zasedání  zastupitelstva města Brna se bude rozhodovat o tom, zdali myšlenka propojení obou břehů přehrady bude zrealizována. Ještě předtím  bude ovšem zapotřebí projednat TEZ v příslušných komisích Rady a obdržet podporu Rady města Brna k projednávanému materiálu v zastupitelstvu města Brna.

Z doby započetí stavby:
BRNO - Pod hradem Veveří odstranili stavbaři trosky mostu přes Brněnskou přehradu, zničeného koncem 2. světové války, a osadili patky k montáži nové ocelové obloukové konstrukce, která potrvá šest týdnů. Lodě brněnské flotily budou střídavě z jedné nebo druhé strany na linkách obeplouvat soulodí, ze kterého se bude konstrukce mostu montovat. Montáž má skončit před letními prázdninami a instalace ocelové mostovky trvat do října. Most z profilu, tvarově připomínající luk se sto metrů dlouhou tětivou, ještě nebude k dispozici veřejnosti v době konání festivalu Brno - město uprostřed Evropy, který počítá s hudebně komponovanými ohňostroji nad hladinou Brněnské přehrady. Středem mostu povede dva metry široký pás pro cyklisty. Kraje má mít vyhrazeny pro chodce. Stavba mostu přijde na 24 milióny Kč. V dalším období mají na něj navazovat stavby komunikací pro pěší a "kolaře", s čímž nesouhlasí aktivisté ekologických organizací.

Odkaz, pěkně zpracovávající celou historii:
http://www.prygl.net/rejstrik/most-veveri.php