Rhodos 2003

->  2. část
      ->  Kolos Rhodský
      ->  Základní turistické informace

Letos opět jsme se po dlouhých dvou letech vydali k moři. Doslova na poslední chvíli a volba padla na Rhodos. V práci se na to nedívají s pochopením, ve finále mi dovolenou navíc nedovolují, ale když už je zaplaceno, co už... Letíme v noci a na místo - do vesničky Kolymbia asi 30 km od hlavního města na jihovýchodním pobřeží dorážíme akorát v devět ráno, kdy se Řecko probouzí. Vybalujeme jen plavky a hurá na pláž.

Každý má svůj vlastní oblíbený způsob rekreace. Uhodnete, kdo je nejlepší plážový povaleč?

Kolymbia má dvě pláže - tato druhá je sympatičtější. V pozadí vidíte dva kopce, které později zdoláváme. Na vyšším je minikostelík, zato na nižší nevede žádná pěšina.

Kopeček nad vesnicí s výhledem na naši pláž. Rhodos je poslední řecká výspa u hranic s Tureckem. Na armádu tady člověk narazí na každém kroku.

Banány už dozrávají.

Na Verču doléhají zažívací problémy, takže následující dva dny se odmítá vzdálit z hotelu dál, než na doběh. Válíme se u bazénu nebo na blízké pláži. Své oblíbené polohy se nemohu stále plně nabažit.

Konečně je jí lépe a vyrážíme na první výlet. Zapůjčujeme dopravní prostředek a hurá za poznámím. Stávají se z nás drsní motorkáři. Ani ne drsní, ale nejdrsnější.

První z dnešní cílů je údolí sedmi pramenů. Opravdu zde jsou.

V celém údolí nejsou ani tak zajímavé prameny jako pěkná příroda.

Zahrádka hospody s rozvěšenými zrcadly - vypadalo to dobře.

Potok, živený prameny protéká asi 150m dlouhou štolou do minipřehrádky. Tunel lze pěšky projít.

Neznámý kostelík, na který narážíme po cestě.

Další dnešní cíl - údolí motýlů. Malá rezervace, jsme zde samozřejmě mimo jejich hlavní rojení.

V přírodě nalézáme motýlů jen pár, na poslední fotce z muzea je vidět, jak to vypadá, když nastane motýlí čas.

Údolí motýlů je až na západním svahu hor - je proto blíž ke druhému pobřeží. To je omýváno Egejským mořem, zatímco naše, východní sousedí s mořem Středozemním. Rozdíl je na první pohled - toto moře je o poznání bouřlivější.

Dost tady fučí, válet se zde nedá. Tak alespoň tréninkově přemisťuji několik balvanů.

Ještě než přejedeme ostrov napříč zpět, jedeme chvíli podél pobřeží. Jsou zde krásná zákoutí.

Východ slunce.

I pláž je při východu krásně osvětlená.

Další výlet. Tentokráte podél našeho pobřeží na jih - do městečka Lindos.

Lindos je jedno ze tří největších antických měst Rhodosu. Klasické panorama při příjezdu do městečka.

Celý Lindos je jedna velká tržnice, spousty hospůdek a obchodů. Athénin chrám na vršku Akropole je znovu obnovován. Je stavěn z úplně nových prvků,  s historií nemá vůbec nic společného.

Záliv s přístavem vypadá při pohledu z Akropole jako úplně oddělený od moře.

Pohled na Akropoli z jižní strany - je vidět obrovská jeskyně, nad kterou byl postaven Athénin chrám

Po náročném turistickém dopoledni se celé odpoledne válíme na několika plážích. V těchto místech už není problém najít úplně liduprázdné pobřeží.