Cyklovýlet okolí Prahy
Boleslav - Přelouč - Pardubice

Příprava na tento výlet začíná již v úterý, kdy navštěvujeme Rajhradice a degustujeme mrtvou zvěř a ryby seškvařené na grilu (jak by řekl Glum - "škareďák, spálil měkkou rybičku"). Při nočním návratu nás přemáhá žízeň a navštěvujeme hospodu Sharingham. Netušíme, že zde majitel oslavuje narození potomka. Postupně jsme částečně zatažení do dění, je nám servírováno víno a slova se ujímá cimbálovka. Leč studení okolo bydlící Češi nemají pro noční koncert pochopení a nastává handrkování s policajtama, prostě klasika.

V pátek dopoledne využíváme možnosti dopravit se ku Praze dodávkou a vystupujeme na exitu 21. Odsud je to kousek k rodišti Josefa lady, do Hrusic. Turisté jsouo při vjezdu fyzicky filtrováni.
Hospoda U Sejků zevnitř a zvenku.

Už v Brně mně trochu uchází zadní kolo, ale nezdá se, že by bylo vyloženě píchlé. Omyl, bylo.

Ondřejov s krůtím nebem, ale hlavně s cukrárnou. Dáváme si skvělé medovníky a kafíčko.

Posilněni vyjíždíme nad Ondřejov, kde je na kopci Pecný observatoř. Ta velká parabola měřila sluneční svit a neustále kopírovala pohyb slunce.

Při sjezdu dolů se nám otevřelo krásné údolí.

Naprosto mimo měřítka pravděpodobnosti píchám podruhé.

Pokračujeme krásným údolím Zvánovického potoka a největším nalezištěm těžby mlýnských kamenů.

Říčany u Prahy - kostel na náměstí a zřícenina hradu.

Hádejte, jak se Věrča jmenuje příjmením  - hospodský ale nereagoval, když vešla do lokálu, mlátila o výčep občankou a říkala: "já jsem tady doma, já jsem tady doma". Tak jsme šli na večeři raději do jiné hospody.

Tady jsme spinkali - výhled na Prahu, obolí, třešně, šneci a slimáci.

Zámek v Kolodějích. Majetek vlády.

Zřícenina Jenštejn - torzo hradu je přímo uprostřed vesnice.

Historická tvrz v Dřevčicích u Staré Boleslavi, turisticky upravená se stylovou hospodou.

Na zámku ve Staré Boleslavi se žení motorkář. První stroj je jeho. Po průchodu špalírem - všichni samozřejmě protůrovávali - následuje nevěstu, která jediná, snad kromě rodičů odjíždí autem.

Labe, náš věrný průvodce po zbytek výletu.

První koupací písečné lomy. Část odpoledne trávíme u dvojlomu hned u Staré Boleslavi, kousek od Labe (po proudu). Pak přejíždíme k vesnici Lhota, kde je lom na obrázku. Je ale civilizovaný, oplocený, vstupné atd., takže pokračujeme dál k vesnici Konětopy. Už po cestě potkáváme jeden ještě těžařsky aktivní lom. V okolí samotně vesnice jsou lomy dva - menší, směrem na vesnici Sudovo Hlavno testujeme. Ve všech lomech je dobrá voda, cca. 2 m viditelnost.

Večer dojíždíme do Benátek nad Jizerou. Ještě po večeři přejíždíme přes Lysou nad Labem do Ostré, kde je další koupací lom s kempem. Tento lom je asi dost starý, ale každopádně je voda dost dobrá.

Ráno pokračujeme do Nymburka. Hned za Ostrou je u silnice další koupací lom. V Nymburku musíme, jak jinak - navštívít cukrárnu. Dál vede cyklostezka podél Labe do Poděbrad.

Minulý rok jsme si užili Poběbrad až až, takže jen projíždíme. Mimochodem, jsou tady také dva skvělé lomy - jeden "rekreační" - kemp, tobogány stánky a druhý "přírodní"

Libice, památník Slavníkovců, vyvražděných našimi pradědy - Přemyslovci.

I když to ráno rozhodně nevypadalo, nakonec se ze dne klubá pravděpodobně jeden z nejteplejších dnů roku vůbec. Opět se přesouváme k lomům, tyto jsou za vesnici Písek u Chlumce nad Cidlinou. Na jednom se ještě těží. Odpoledne se pomalu ale jistě plní dalšími koupuchtivými.

V Písku otevřeli nově hospodu. Chlapy lákají na pivo, ženy na mazlení.

Večer dojíždíme do vesnice Břehy u Přelouče. Je tady klasický rybník s kempem, nic moc.

Druhý den popojíždíme dva kilometry od Břehů za vesnici Lohenice, kde jsou dva úplně skvělé lomy. Písčité břehy, čisťounká voda.

Další lomy jsou v Černé u Bohdanče. V těchto končinách je ale nejlepší lom nad Bohdanečí u Starých Ždánic - ten jsme objevili náhodou minulý rok.

Ani tady to nebylo špatný, bylo to tady vlastně celkem fajn.

Pardubice. Zámek s pávem albínem a náměstí.

Teď už jen nasednout na vláček a domů. Dokonce se dá vybrat, kam čůrat. Na záchod, nebo přímo do kolejí ?- toť otázka.

Jelikož jediný možný způsob cestování s kolem je s možností zjednodušené dopravy kol, tedy osobáky, přestupujeme ještě v České Třebové.