Výlet na Šumavu, velikonoce 2003

Vše začíná - kde a kdy jindy než v pátek v Budějovicích. Po nutných pracovních průtazích vyrážíme směr jih. První zastávka ve vesnici Třísov na prohlídku keltských Oppidomů (kousek od Křemže). Ty jsme bohužel nenašli, tudíž ani fotku nemám, co už. Křemžský potok při srpnových povodních pěkně řádil.

První turisticky neúspěšný pokus si léčíme výstupem na Kleť (1084mnm). Lanovka samozřejmě nejezdí a rozhledna na vrcholu je zavřená (jak se dá po sedmé hodině podvečerní očekávat), ale stálo to za to. Na severní straně je dokonce sjezdovka, podle stavu vleků asi několik let nepoužívaná. Zůstala pouze torza příslušenství a kameny přikryté koberci.
Cesta směr Šumava vede pře Český Krumlov, to by byl hřích se nezastavit na pivíčko, kafíčko a rybičku. Rybičku jsme si nedali a protože jsem řídil pivíčko taky ne. Ale kafe bylo super. Po povodních už jsou škody celkově zpacifikované, v létě nebude na první pohled znát nic.

Z večerního Krumlova rychle spěcháme k Medvídkům - penzionu u Horní Plané na Lipně. Celé Lipno je hodně poněmčené, ale ceny se ještě dají, nejnižší se pohybují kolem 250 za noc a osobu bez snídaně.
V sobotu ráno vyrážíme na zahřívací tůru - Medvědí stezku. Lze využít vláček, který jezdí z Nového údolí podél Vltavy do Budějovic. Pro zjištění odjezdů se 100% osvědčuje IDOS přes WAP - zatím jediné smysluplné využití WAPu, které jsem doteď našel. Přijíždíme autem do Nové Pece, po silnici jdeme asi 2km do zastávky Ovesná, kde je začátek stezky. Po úvodní asfaltce odbočujeme po značce do lesa přes mohutné polomy. Na Šumavě se spadlé stromy zásadně neodklízí.

Spousta zajímavých skal a viklanů. Tak přecházíme nejvyšší vrchol tůry Perník 1045m.

První odpočinková zastávka v osadě Jelení Vrchy. Vstupní portál do 500m dlouhého plavebního tunelu Schwarzenberského kanálu. A samozřejmě hospůdka.

Teď už jen sbíháme 8 km do Černého Kříže na vlak, který nás vrací zpět do Nové Pece. Po cestě pomník poslední zastřelené medvědici v roce 1856 a ještě nějakej památnej šutr.

Soutok dvou potoků - je krásně vidět nahnědlá barva. Tak tady vypadal každý potok, dokonce i Vltava a Lipno.

Druhý den podnikáme vrcholovou túru. Ráno je krásné, sluníčko a teplo. Z našeho pana hoteliéra se nepodařil vypáčit, jak to nahoře vypadá, jestli na tenisky nebo pohory, na rifle nebo na bermudy... Bereme si raději pořádné boty. Auto necháváme na nádraží v Nové Peci a vlakem přijíždíme do Nového Údolí. Míjíme hraniční přechod do Německa a stoupáme po asfaltce na hřebeny.

Od cca. 1100mnm začíná sníh a je ho docela dost. Zabořit se nad koleno není výjimka.

První vrcholová kóta - Třístoličník 1311m. Vrchol kopce a zajímavé skály už leží na německém území, takže i v hospůdce je nutno počítat s eurama.

Dále vede cesta po vrcholcích, pořád klesá a stoupá, ale vždy jen o pár desítek metrů. Mrtvý les a obtátý strom.

Jdeme přímo po hranici ČR / SRN až do bodu, kde se stýkají tři státy. Dále logicky pokračujeme po hranici se starým dobrým Rakouskem.

Hřebenovka končí nejvyšším vrcholem - Plechým 1378. Odtud slézáme k hladině plesa Plechý. Jsme už řádně uondáni a k cíli nám stále chybí přes 10km. Naštěstí pořád z kopce.

Smrkový les si pomáhá sám, nezřízeně se rozmnožuje, dokonce i na vyvráceném pařezu rostou malé stromky.

Kousek cesty (asi 4 km,  v rámci této tůry opravdu kousíček) vede podél plavebního Schwarzenberského kanálu.

Ještě sluníčko a hurá na večeři. Zaslouženou.

Ráno se loučíme s medvídky, chvíli se projdeme po břehu, hodíme nějakou tu žabku a vyrážíme za dalšími dobrodružstvími.

Opuštěný mlýn u Horusovického rybníka.

Písečný lom u Vlkova - čirá, ale nečervenalá voda.

A to už je další turistická zastávka - písečné lomy a přesypy za Vlkovem. Jsou mezi koryty Nežárky a Lužnice. V létě se tady koupe a rekreuje asi ve velkém. Voda je podobná jako u předchozího lomu.

Modernizace střílení zvěře - pojízdný posed.

Dvojhrad Choustník.

Městská zahrada v Pelhřimově.

Barevný Kristus - však jsou přece velikonoce !

Humpolec - ani není třeba zmiňovat, komu je věnovaný tento pomník.

Předvečeřová romantika v Humpolci.